dimarts, 16 de desembre del 2014

Divina proporció

Un dels últims treballs que vaig fer durant el curs passat: una il.lustració que seguís els paràmetres de la secció àuria. El format és d'un A4 i el colorejat el vaig fer amb una combinació dels programes Illustrator i Photoshop. Ja que el "número auri" ha estat tantes vegades utilitzat durant la història de l'art, el tema de la il.lustració va ser una reinterpretació en clau "esotèrica" de la crucifixió de Crist.

A l'esquerra es troba la plantilla que vaig utilitzar com a base amb la proporció d'or. A la dreta, el dibuix en blanc i negre que vaig fer-hi a sobre, seguint les línies. 

La il.lustració acabada. El programa principal per colorejar-la fou el Illustrator, però per els petits detalls (com la llum que emana del rostre de Jesús) vaig fer servir el Photoshop.
L'elecció del tema del calvari al Gòlgota fou degut a que és un tema molt recurrent en l'art occidental i que s'adequava molt a les línies imposades per l'esquema de la secció àuria (principalment la creu). Així, a la part superior esquerra, es troba l'arcàngel Gabriel, l'Àngel de l'Anunciació, mentre que a la dreta hi ha l'Àngel de la Mort. Als peus de la creu, d'esquerra a dreta, la Verge Maria amb una destral en flames (refèrencia a la pel.lícula "La última tentación de Cristo"), Maria Magdalena agenollada, i el jove Sant Joan evangelista, vestit de vermell.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada